ptosay

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد تفگر ناب دروازه ورود به سرزمین سیگماها

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 12 صفحه


قسمتی از متن .doc :

تفکر ناب دروازه ورود به سرزمین سیگماها(σ )

عرصه کنونی کسب و کار ، تصویری جدید از سازمان ارائه می کند با این نگرش جدید ، سازمان مجموعه ای از فرایندهایی است که هدف آنها ایجاد ارزش برای مشتری است و مستلزم ایجاد ارزش برای مشتری ، آفرینش ارزش در خود سازمان است . برنامه سازمانی که می خواهد رویکرد فوق را دنبال کند در وهله اول ورود به حوزه سیگما هاست و در مرحله بعد طی مراحل بهبود تا رسیدن به سطح شش سیگما( six sigma) یعنی 3.4 خطا در یک میلیون فرصت می باشد . مفهوم بنیادی تفکر ناب ، در ریشه کن کردن اتلاف و آفرینش ارزش در سازمان نهفته است . تفکر ناب نگرشی است ، برای افزایش بهره وری و ارزش آفرینی مستمر و حداقل کردن هزینه ها و اتلافات ، به این ترتیب می توان دروازه ورود به سرزمین سیگما ها را ، رفع عیوب ، اتلافات و خطاهای مشهود از طریق روشهای سریع ، نظیر مفاهیم و تکنیک های تفکر ناب( lean thinking ) دانست . چرا که برای افزایش نرخ سیگما نیاز است افزایش نمایی در کاهش عیوب و اتلافات بوجود آید . با گذار از سیگماهای پایین تر به سیگمای بالاتر کانون توجه طرح های بهبود سازمان بر فرایند ها منعطف می گردد . متدولوژی شش سیگما این امکان را به سازمانها می دهد که با بهره گیری از این متدولوژی ، خطای فرایندها را به حداقل رساند از طرفی تئوری محدودیتها( TOC ) معتقد است که هر سیستم ( متشکل از یک یا چند فرایند ) دست کم دارای یک محدودیت است و وجود محدودیتها نشان دهنده پتانسیل برای رشد و انجام تغییرات نتیجه بخش می باشد . تمرکز اصلی تئوری محدودیتها از طرفی بر افزایش بهره وری ازطریق مدیریت محدودیتها و از طرف دیگر افزایش کمی و کیفی خروجی فرایند هاست . پیاده سازی ، بکار گیری و بهره مندی توامان نظام تفکر ناب ، متدولوژی شش سیگما و مدل تئوری محدودیت ها ، بعنوان طرح های های بهبود ( improvement programs ) می تواند برنامه راهبردی اغلب سازمان ها و بنگاههای اقتصادی جهت نیل به هدف بنیادین خود یعنی ایجاد ارزش برای مشتری باشد . مقدمهاغلب سازمان ها بمنظور افزایش بهره وری و نهایتا دستیابی به مزیت رقابتی جهت ماندگاری پایدار در عرصه تجارت جهانی ، بخش وسیعی از تمرکز و توجه خود را به رفع مسائل ، مشکلات و نقاط ضعف موجود در سیستم ها و فرایندهای خود می نمایند . که رویکردی است منطقی ، ابزارهای حل مسئله سازمان ها را در این راه یاری می نمایند . تنوع ابعاد و ماهیت مسائل و موانعی که سازمان با انها روبروست ، ایجاب می کند که مدیران سازمانها از ابزارهای مختلفی جهت رفع موانع موجود استفاده نمایند . ابزارهایی که هرچند بکارگیری هر کدام از آنها در نهایت موجب بهبود در سازمان و فرایندهای ان خواهند شد اما رویکرد و کانون توجه شان متفاوت است . سازمانها بایستی درک درستی از مسائل و مشکلات خود داشته باشند همچنین از ماهیت و شیوه عملکرد ابزارهای حل مسئله نیز اطلاع داشته باشند . تا با انتخاب و بکارگیری صحیح این ابزارها ، بتوانند به طور اثر بخشی به رفع مشکلات و ایجاد بهبود مستمر در سازمان اقدام ورزند . در این بین سه ابزار حل مسئله ، شش سیگما ( six sigma) ، تفکر ناب(lean thinking ) و تئوری محدودیتهاTOC موضوع مورد نظر مقاله حاضر می باشد . مادر این گفتار قصد داریم ضمن مقایسه توصیفی بین این سه ابزار و بیان وجه تشابه ،کانون توجه و شیوه عملکرد انها به جایگاه و تعامل این مفاهیم نسبت به یکدیگر نیز بپردازیم . بخش اول - شش سیگما( Six Sigma ) سیگما(σ ) یکی از حروف الفبای یونانی و از شاخصهای مهم پراکندگی به نام انحراف معیار و در واقع مقیاسی برای سنجش انحراف است. سیگما بیانگر آن است که یک فرآیند چه اندازه از حالت مطلوب خود منحرف شده است، لذا در واقع استعاره ای است برای دقت فوق‌العاده در کاهش هزینه‌های کیفیت. استعاره‌ای که اهمیت محاسبات دقیق در فرآیند تولید و ارایه خدمات را مورد تاکید قرار می‌دهد. تعریف ( Six Sigma ) :شش سیگما یعنی رسیدن به سطحی از کیفیت تولیدات و ارایه خدمات که خطای فرآیندهای کاری به میزان 4/3 در یک میلیون موقعیت کاهش یابد . شش سیگما یک فلسفه است چون به کمک آن خطای کمتری در کار ایجاد میگردد ، یک اندازه گیری آماری است چون به دقت اندازه گیری محصول , خدمت و فرآیند کمک میکند ، یک ابزار اندازه گیری است چون سیستم اندازه گیری ایجاد میکند و در نهایت یک استراتژی تجاری است ، چون کیفیت بالا ، هزینه را کاهش میدهد . رویکرد شش سیگما کاهش مشخص خطاهای( variation) سازمان و رسیدن به سطح 6 سیگما در کیفیت می باشد .شش سیگما در واقع معرف روش شناسی سیگماها است این به آن معنا است که شش سیگما هدفی مشخص است که بایستی از مراحل و سطوح قبلی سیگماها بگذرد ( 1سیگما به 6سیگما ) برای سازمانی که رویکرد فوق را دنبال می کند ابتدا ورود به حوزه سیگماها و تعیین وضعیت موجود و سپس طی مراحل بهبود تا رسیدن نهایی به سطح شش سیگما 4/3 خطا در میلیون فرصت برنامه ریزی می گردد .منظور از کاهش خطا در سازمان کاهش خطا در فرآیند ها است در واقع محور بررسی و تحلیل ها در شش سیگما فرآیند می باشد و نه افراد . تمرکز سازمان برای کشاندن سطح کل به سطح شش سیگما با تمرکز بر فرآیند آغاز می گردد لذا تدوین فرآیندهای واقعی اصلی از اهمیت ویژه برخوردار است اهداف نهایی ( Six Sigma ) : اهداف شش سیگما در سازمان که بسیار صریح و مورد تاکید است عبارتند از : • افزایش سهم بازار • کاهش استراتژیک هزینه ها • رشد سود نهایی سیگمای فرایند سیگمای فرایند شاخصی است که قابلیت فرایند را با توجه به مشخصه های فرایند نشان می دهد . از آنجایی که سیگمای فرانید ، وجوه مشترکی با قابلیت فرایند دارد ، در موارد ذیل به کار می آید : • هرموقعیتی که بتوان میزان ضایعات در برآورده سازی مشخصات مورد نظر مشتری را حساب کرد .• در فرایند های چند مرحله ایی که دستیابی به یک معیار کلی از عملکرد فرایند مورد نظر باشد .درجه بندی سیگمای فرایند به صورت زیر است : '' شکل 1- سیگمای فرایند ''روش استاندارد تعیین DPMO ( تعداد قطعات خراب در یک میلیون فرصت خرابی ) ، استفاده از داده های واقعی فرایند و شمردن تعداد فرصت های خرابی است که خارج از حدود مشخصه ها قرار دارند و سپس این عدد به مقیاس میلیون آورده می شود .(Defect Per Million Opportunitis) DPMO جدول ذیل ، مقادیر خطا را بر حسب واحد بیان می دارد : '' شکل 2- در صد خطا در سیگمای فرایند ''هرگاه سازمانی به سطح شش سیگما برسد این به آن معنی است که حدود 9997/99 درصد از فرصت ها خطا نبوده اند . برای یک سازمان خطای بیشتر به منزله هزینه بیشتر و کیفیت پائین تر و در نتیجه کاهش میزان ارزش ایجاد شده برای مشتریان و به دنبال آن از دست دادن سطح رقابت پذیری و سهم بازار خواهد بود و توجه داشته باشیم از دید مشتریان ، حتی یک خرابی ، نشان دهنده مشکل است .چرخه DMAICچرخه DMAIC متدولوژی نتیجه گرایی می باشد که پروژه های شش سیگما برمبنای ان انجام می گیرند . بعبارتی ساده تر چرخه DMAIC روش سیستماتیک و منظمی ست برای حل مسائل و پیشبرد این دست از پروژه ها . DMAIC مخفف کلمات Define ( تعریف ) ، Measure ( اندازه گیری) ، Analyze ( تحلیل) ، Improve ( بهبود ) ، Control ( کنترل ) می باشد . چرخه DMAIC یک رویکرد ساخت یافته ، منسجم و همه جانبه برای بهبود فرایند است و شامل 5 فاز ذکر شده می باشد که هر فاز بطور منطقی همانطور که به فاز بعدی مرتبط است به فاز قبلی نیز مربوط می شود . دلیل دنبال کردن چنین متدولوژی منسجمی ، رسیدن به هدف متعالی شش سیگما با 3.4 واحد خرابی در میلیون می باشد . «شکل 3- چرخهDMAIC - D(Define) M(Measure) A(Analyze) I(Improve) C(Control)»فازیک- Define ( تعریف )در فاز تعریف ، اهداف و مرزهای پروژه بر اساس دانش مجریان پروژه از اهداف تجاری سازمان ، نیازهای مشتری و فرایندی که برای رسیدن به سطح سیگما لازم است بهبود داده شود ، تعیین می گردد .ابزارهایی که اغلب در فاز تعریف استفاده می شوند عبارتند از :• منشور پروژه - charter : قراردادی است که بین رهبر سازمان و تیم پروژه در ابتدای پروژه ایجاد می شود . اجزا منشور پروژه عبارتند از : مورد تجاری ( تاثیر مالی ) ، تعریف مشکل ، تعریف اهداف ، محدوده پروژه ، نقش اعضای تیم ، نقاط عطف و اقلام قابل تحویل پروژه و در نهایت پشتیبانی های مورد نیاز . • تحلیل ذی نفعان : برای کاهش مقاومت در برابر تغییرات هنگام پیاده سازی بهبود ها ، لازم است که خیلی سریع ، ذی نفعان پروژه مشخص شده و برنامه ای برای ارتباط با هر کدام از انها تدوین شود .• SIPOC : نقشه کلی فرایند است که شامل تامین کنندگان (Supplier) ، ورودیها (Input) ، فرایند (Process) ، خروجیها (Outputs) و مشتریان (Customers) می باشد . براساس خروجی فرایند در مورد کیفیت قضاوت می شود . کیفیت خروجی فرایند با تحلیل ورودیها و متغیرهای فرایند بهبود داده می شود .• صدای مشتری - VOC : صدای مشتری (voice of customer) ، برای توضیح نیازهای مشتری و درکی که مشتری از محصول یا خدمت ارائه شده توسط سازمان دارد به کار می رود . صدای مشتری برای شناسایی عوامل کلیدی اثر گذار در رضایت مشتری مورد استفاده قرار می گیرد . • نمودار وابستگی : نمودار وابستگی ابزاری است که اظهارات افراد را در گروههای مرتبط سازماندهی می کند .• مدل ‏کانو : تحلیل و درک نوع نیازمندیهای مشتری .• بازده کلی ( Rolled Throughput Yield ): روشی جهت تعیین بازده فرایند جاری .• درخت - CTQ : مشخصه های بحرانی کیفیت (Critical To Quality ) ابزاری است که صدای مشتری را به نیازمندی های کیفی محصول / خدمت تبدیل می کند در پایان فاز تعریف ، تیم پروژه باید قادر باشد موارد زیر را به حامی پروژه( champion ) توضیح دهد :• چرا این پروژه مهم است .• برای اینکه پروژه با موفقیت انجام شود باید به چه اهداف تجاری ( مالی ) برسد .• چه افرادی در پروژه مشارکت دارند ( حامیان پروژه- مشاوران – رهبر تیم و اعضا )• این پروژه با چه محدودیتهایی ( بودجه ، زمان ، منابع ) مواجه است .• چه فرایند کلیدی در این پروژه دخیل است ( تامین کنندگان ، ورودی ، خروجیها ومشتریان – SIPOC )• میزان بازده فرایند جاری چیست .• نیازمندی های مشتری یا مشخصه های محصول تولیدی یا خدماتی چه چیزهایی هستند . فاز دو – Measure ( اندازه گیری)در فاز اندازه گیری ، هدف این است که با ایجاد درک واقعی از مشکلات و شرایط فرایند موجود ، مکان یا منابع مشکلات به دقت مشخص گردد این فعالیت موجب خواهد شد دامنه علل بالقوه ایی که باید در فاز تحلیل ( فاز 3 ) بر انها تمرکز کرد کوچک تر شود بخش مهم فاز اندازه گیری محاسبه قابلیت پایه فرایند است و قابلیت فرایند ، معیاری است که به طور خلاصه میزان تغییرات مربوط به مشکلات مورد نظر مشتری در فرایند را بیان می کند . ابزار های مورد استفاده در فاز اندازه گیری : 1- برنامه جمع آوری داده ها ، 2- فرم های جمع آوری داده ها ، نمودارهای کنترل ،3 - نمودارهای فراوانی ، 4- گیج R7R ، 5- نمودارهای پارتو ، 6- ماتریس اولویت بندی ، 7- FMEA ،8- قابلیت فرایند ،9- سیگمای فرایند ، 10- نمونه گیری ، 11- طبقه بندی و 12- نمودارهای سری های زمانی ( run chart ) در پایان فاز اندازه گیری ، تیم پروژه باید قادر باشد موارد زیر را به حامی پروژه( champion ) توضیح دهد :• مشکل یا مشکلات اصلی بطور مشخص چه چیزهایی هستند . • داده ها چه الگوئی را نشان داده اند .• قابلیت فعلی فرایند چیست . فاز سه – Analyze ( تحلیل)در فاز تحلیل ، تئوری هایی در مورد علل ریشه ای ایجاد شده و با استفاده از داده ها سنجیده می شوند و در نهایت علل ریشه ای مشکلات شناسایی می شوند . علل شناسایی شده ، پایه ای را برای ارائه راه حل ها در فاز بعدی ( فاز بهبود ) شکل می دهند .ابزارهای مورد استفاده در فاز تحلیل :1- نمودار وابستگی ،2- طوفان فکری ،3- نمودارهای علت و معلول ،4- نمودارهای کنترل ، 5- فرم های جمع آوری داده ، 6- برنامه جمع آوری داده ،7- طرح آزمایشات( DOE ) ، 8-نمودارهای جریان ( فلوچارت ها ) ، 9- نمودار های فراوانی ، 10- آزمون های فرض ،11- نمودار پارتو ، 12- تحلیل رگرسیون ،13- متدولوژی سطح پاسخ ، 14- نمونه گیری ،15- نمودارهای پراکنش ، 16- نمودارهای فراوانی طبقه بندی شده .در پایان فاز تحلیل ، تیم پروژه بایستی قادر باشد ضمن بیان عللی که در فاز بعدی ( بهبود ) بر آنها تمرکز خواهند کرد در مورد موارد زیر نیز باید به حامی پروژه( champion ) پاسخ گو باشد : • چه علل بالقوه ای شناسایی شده است .• بر روی چه عللی سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت و چرا .• برای بررسی و تایید آن علل چه داده هایی جمع آوری شده است .• داده ها چطور تفسیر شده است . فاز چهار - Improve ( بهبود )در فاز بهبود برای عللی که در فاز قبل بررسی بررسی شد ، راه حل هایی ارائه می گردد ، این راه حل ها پیاده سازی شده و در نهایت نتایج آنها ارزیابی می گردند . در این مرحله بایستی با استفاده از داده ها نشان داده شود که راه حل های ارائه شده ، مشکلات را حل کرده ، و منجر به بهبود شده اند .ابزارهای مورد استفاده در فاز بهبود :1- طوفان فکری ، 2- اجماع ( توافق عمومی) ، 3- تکنیک های خلاقیت ، 4- جمع آوری داده ها ، 5- طرح آزمایشات ، 6- نمودارهای جریان ، 7- FMEA ، 8- آزمون های فرض ،9- ابزارهای برنامه ریزی ، 10- تحلیل ذی نفعان .در انتهای فاز بهبود ، تیم پروژه باید قادر باشد در خصوص موارد زیر به حامی پروژه( champion ) توضیح دهد :• چه راه حل هایی شناسایی شده است • در انتخاب یک راه حل چه معیارهایی بکار برده شده است • راه حل های مختلف با استفاده از آن معیار ها چگونه امتیاز دهی شده است .• نحوه برنامه ریزی های انجام شده برای پیاده سازی راه حل ها چگونه است .فاز پنج - Control ( کنترل )در طول فاز بهبود راه حل به طور آزمایشی اجرا شده است و برنامه ریزی های لازم برای اجرای راه حل به طور کامل انجام شده است . ارائه راه حل برای یک مشکل تنها بطور موقتی مشکل را برطرف می سازد . کاری که در فاز 5 یعنی فاز کنترل انجام می شود ، حصول اطمینان از حل مشکل و در نهایت اینکه روش های جدید به مرور زمان بهبود داده می شوند . ابزارهای مورد استفاده در فاز کنترل :1- نمودارهای کنترل ، 2- جمع آوری داده ، 3- نمودارهای جریان ، 4- نمودارهای فراوانی ، 5- نمودارهای پارتو ، 6- نمودارهای کنترل کیفیت فرایند ، 7- استانداردسازی .در انتهای فاز کنترل تیم پروژه بایستی قادر باشد در خصوص موارد زیر به حامی پروژه( champion ) توضیح دهند : • به کمک داده ها اثر بخشی راه حل ها را نشان دهند و نحوه مقایسه نتایج واقعی با برنامه را مشخص نمایند . • چگونگی استاندارد سازی روش های جدید .• نحوه نظارت بر فرایند ها و چگونگی حصول اطمینان از مطلوب بودن نتایج حاصله .• یافته های کلیدی چه هستند و تیم برای بهبود های آتی چه پیشنهاداتی را ارائه می کنند . توجه : در خصوص چرخه ذکر این نکته ضروری است که شروع هرفاز ، منوط به اتمام فاز قبل نیست ، بلکه در اجرا یک پروژه شش سیگمایی ، در حالی که هنوز فاز تعریف به اتمام نرسیده ، می توانید فاز بهبود را با تکیه بر دانسته های اعضا تیم شروع کنید . یا اینکه گذر از فاز تعریف بمنزله بسته شدن این فاز نیم باشد بلکه در هر مرحله قادر خواهید بود فاز تعریف Define را مورد بانگری قرار دهید.شش سیگما SIX SIGMAروشکاهش خطا هاReduce variationتئوری1. فاز تعریف(define)2. فاز اندازه گیری (measure)3. فاز تجزیه و تحلیل (analyze)4. فاز بهبود (improve)5. فاز کنترل (control) فازهای اجرائیتمرکز بر مشکلاتProblem focusedتمرکز· وجود مسئله ( مشکل ) محرز است· خطاها قابل اندازه گیری و سنجش است .· خروجی سیستم بهبود می یابد اگر خطا ها در تمام فرایند ها کاهش یافته باشند فرضیاتیکسان شدن خروجی فرایند هاUnifor m process outputنتایج اولیه1. کاهش اتلافات2. افزایش توان عملیاتی3. کاهش سطح موجودی ها4. ارتقاء کیفیت نتایج ثانویهبهبود یافتن فرایندها بطور مستقلنقاط ضعف'' جدول شماره 1 ؛ مشخصه های متدولوژی شش سیگما ''دروازه ورود به حوزه سیگما ها ، رفع عیوب ، اتلافات و خطاهای مشهود از طریق روشهای سریع نظیر مفاهیم و تکنیک های تفکر ناب می باشد . چرا که برای افزایش نرخ سیگما نیاز است افزایش نمایی در کاهش عیوب و اتلافات بوجود آید . هانطور که در ابتدای بحث اشاره شد شش سیگما در واقع معرف روش شناسی سیگماها است این به آن معنا است که شش سیگما هدفی مشخص است که بایستی از مراحل و سطوح قبلی سیگماها بگذرد ( 1سیگما به 6سیگما ) برای سازمانی که رویکرد فوق را دنبال می کند ابتدا ورود به حوزه سیگماها و تعیین وضعیت موجود و سپس طی مراحل بهبود تا رسیدن نهایی به سطح شش سیگما 4/3 خطا در میلیون فرصت برنامه ریزی می گردد . سازمانها بایستی در وهله اول به حذف و رفع اتلافات و عیوب مشهود متمرکز گردند و سپس در مراحل بعد ( سیگمای بالاتر) فرایند ها را با متدولوژی شش سیگما در کانون توجه خود قرار دهند . در بخش بعدی به ابزاری که سازمان ها با بهره گیری از ان می توانند بستر مناسبی جهت ورود به حوزه سیگما ها









سایر محصولات :
تحقیق در مورد تفگر ناب دروازه ورود به سرزمین سیگماها

تحقیق در مورد تفگر ناب دروازه ورود...

تحقیق در مورد تعریف مدیریت شهری 11 ص

تحقیق در مورد تعریف...

مختار 17 ص

مختار 17 ص...

تحقیق در مورد تغذیه و افسردگی 10 ص

تحقیق در مورد تغذیه...

مخالفت حضرت با بیگاری و کار اجباری 52 ص

مخالفت حضرت با...

تحقیق در مورد تاریخچه بیماری هلندی

تحقیق در مورد تاریخچه بیماری...

پاورپوینت اختلالات هویت جنسی Gender Identity Disorders

پاورپوینت اختلالات...

تحقیق در مورد تاثیرات ورزش بر کودکان 16 ص

تحقیق در مورد تاثیرات ورزش بر...

تحقیق در مورد بیمه بیکاری

تحقیق در مورد بیمه بیکاری...

محیط مسکونی 33 ص

محیط مسکونی 33 ص...

تحقیق در مورد برداشت اقتصاد نهادگرا و مطالعه اقتصاد اسلامی 16ص

تحقیق در مورد برداشت اقتصاد نهادگرا و...

دانلود پاورپوینت  تیپ شخصیتی مدیرتان را بشناسید _ 11 اسلاید

دانلود پاورپوینت  تیپ شخصیتی مدیرتان را...

محمد حسین بهجت تبریزی شهریار 15 ص

محمد حسین بهجت...

تحقیق در مورد بابونه آلمانی 21 ص

تحقیق در مورد بابونه آلمانی 21...

تحقیق در مورد اهمیت و ضرورت مدیریت از نظر اسلام 21 ص

تحقیق در مورد اهمیت و...

محبت و عشق در عرفان 34 ص

محبت و عشق در...

دانلود تحقیق شناخت وتحلیل ساختار سازمانی وضع موجود

دانلود تحقیق شناخت...

تحقیق در مورد اهمیت مدیریت 27 ص

تحقیق در مورد اهمیت...

تحقیق در مورد اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه فارابی 31 ص1

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه فارابی 31 ص

تحقیق در مورد اهداف تعلیم...

محاسبه انتقال گرما در سطوح نانومقیاس 20 ص

محاسبه انتقال گرما در سطوح نانومقیاس...

دانلود تحقیق تحلیل سیستم اطلاعات انبار

دانلود تحقیق تحلیل سیستم اطلاعات انبار...

محارب کیست؟ و محاربه چیست؟ 33 ص

محارب کیست؟ و محاربه چیست؟...

تحقیق در مورد انون تجارت الکترونیک 20 ص

تحقیق در مورد انون تجارت الکترونیک 20...

تحقیق در مورد انسان و امواج الکترومغناطیس 32 ص

تحقیق در مورد انسان...

تحقیق در مورد انرژی 20 ص

تحقیق در مورد...

مجله پنجره های مهربانی 34 ص

مجله پنجره های مهربانی 34...

تحقیق در مورد انجمن جهانی هسته‌ای WNA

تحقیق در مورد...

مجتمع پزشکان 33 ص

مجتمع پزشکان 33 ص...

تحقیق در مورد امنیت شبکه1

تحقیق در مورد امنیت شبکه1...

تحقیق در مورد امارالا ینده هوا

تحقیق در مورد امارالا ینده هوا...

دانلود پاورپوینت روستای زرشک

دانلود پاورپوینت روستای زرشک...

متن عربی شهادت بر شهادت 38 ص

متن عربی ...

تحقیق در مورد الگوریتم فلوید برای یافتن کوتاه ترین مسیر 6 ص

تحقیق در مورد الگوریتم...

تحقیق در مورد اقدامات ناب و چالشهای جهانی 20 ص

تحقیق در مورد اقدامات...

تحقیق در مورد اقتصاد در آلمان

تحقیق در مورد اقتصاد...

دانلود پاورپوینت روستا 1

دانلود پاورپوینت روستا 1...

متن اصلی با ترجمه معماری 13 ص

متن اصلی با ترجمه معماری 13...

دانلود تحقیق تاریخچه شرکت آچاچی

دانلود تحقیق تاریخچه شرکت آچاچی...

دانلود پاورپوینت شیوه های نوین ارزشیابی تحصیلی _ 17 اسلاید

دانلود پاورپوینت شیوه های نوین...

تحقیق در مورد اعداد اول 14 ص

تحقیق در مورد اعداد اول...

متالوژی 20 ص

متالوژی 20 ص...

دانلود تحقیق تاریخچه منبت

دانلود تحقیق تاریخچه منبت...

تحقیق در مورد اقتصاد انرژی هسته ای 14 ص

تحقیق در مورد...

دانلود پاورپوینت روح سازمان های جدید

دانلود پاورپوینت روح سازمان های...

تحقیق در مورد اصل لانه کبوتر 12 ص

تحقیق در مورد اصل لانه کبوتر 12...

پاورپوینت بررسی تطبیقی قانون کار

پاورپوینت بررسی تطبیقی قانون کار...

مبلمان شهری 47 ص

مبلمان شهری 47 ص...

تحقیق در مورد ازدواج 28 ص

تحقیق در مورد...

دانلود پاورپوینت روانشناسی ورزش

دانلود پاورپوینت روانشناسی...

دانلود جزوه آموزش گام به گام تعمیر 20 وسیله پرکاربرد خانگی به صورت کاملا مصور
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود جزوه آموزش تعمیر لامپ های کم مصرف به صورت مصور
توضیحات بیشتر - دانلود
کسب درآمد میلیونی از طریق اینترنت
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود تحقیق در مورد نور
دانلود تحقیق در مورد نقش ترافیک در تصادفات جاده ایی 15 ص
دانلود تحقیق در مورد نصب یاتاقانها.DOC
دانلود تحقیق در مورد نساجی 22 ص
دانلود تحقیق در مورد نحوه کار کردن موتور ماشین
دانلود جزوه آموزش تعمیر لامپ های کم مصرف به صورت مصور
کسب درآمد میلیونی از طریق اینترنت
دانلود جزوه آموزش گام به گام تعمیر 20 وسیله پرکاربرد خانگی به صورت کاملا مصور
دانلود حل المسائل کتاب CMOS بهزاد رضوی
تحلیل و شبیه سازی کامل آپ امپ 741 با نرم افزار pspice
دانلود پروژه شبیه سازی کامپیوتر پایه مانو با نرم افزار پروتئوس
جزوه تئوری و تکنولوژی ساخت قطعات نیمه هادی دکتر فتحی پور دانشگاه تهران
انرژی های پاک و تجدید پذیر 290 ص
تحقیق در مورد صنعت اتومبیل سازی
دانلود پروژه طراحی و شبیه سازی تقویت کننده چند طبقه CMOS با استفاده از نرم افزار Hspice
تحقیق در مورد شیر
ساخت داربست های مهندسی بافت به روش Gas Foaming
تحقیق در مورد شهید محمد على رجایى
تحقیق در مورد شهادت سرلشگر خلبان عباس بابایی
طراحی و شبیه سازی یک تمام جمع کننده در سطح ترانزیستور - Transistor Level Full Adder
جزوه آموزشی درس CMOS دانشگاه تهران، استاد امید شعاعی
پروژه طراحی و شبیه سازی آپ‌امپ برای درس الکترونیک 2 و 3
تحقیق در مورد شناسایی گونه
دانلود پروژه طراحی و شبیه سازی تقویت کننده کسکود تابیده شده ( Folded Cascode ) با بار سوپر کسکود ( Super Cascode ) با استفاده از نرم افزار Hspice
الکترونیک قدرت
ساخت نانو ذرات فریت نیکل - روی به روش هم رسوبی
تحقیق در مورد شخصی وارد مسجد شد و دید تکبیر مى گویند آخرت
حل المسائل کتاب ساخت ادوات میکروالکترونیک جاگر
تحقیق در مورد شادی در اسلامپ
جزوه کامل درس تئوری و تکنولوژی ساخت قطعات نیمه هادی
تحقیق کامل در مورد اسیلاتور
تحلیل و شبیه سازی کامل آپ امپ 725 با نرم افزار pspice
کامپوزیت های زمینه فلزی تقویت شده با آلیاژهای حافظه شکلی
سیستم های میکرو الکترومکانیکی (MEMS)
دانلود پروژه طراحی آپ امپ دو طبقه با تکنولوژی 0.18 میکرو با نرم افزار hspice
دانلود حل المسائل کتاب طراحی مدارات Cmos VLSI
دانلود متن کامل پروژه رباتیک به همراه کدهای نوشته شده در نرم‌افزار MATLAB و 40 صفحه اسلاید آماده به همراه مقالات انگلیسی
طراحی و شبیه سازی یک نیم جمع کننده با نرم افزار Hspice
اکتیو دایرکتوری (Active Directory)
طراحی و شبیه سازی یک آپ امپ تلسکوپی کسکود OTA با استفاده از نرم افزار Hspice
دانلود جزوه آموزش تعمیر لامپ های کم مصرف به صورت مصور
دانلود حل المسائل کتاب CMOS بهزاد رضوی

کلمات کلیدی :جمع آوری داده حامی پروژه champion فاز اندازه گیری پروژه champion وضیح پروژه باید قادر ناب دروازه ورود باید قادر باشد ایجاد ارزش برای ابزارهای مورد اسفاده ارزش برای مشری اندازه گیری جمع آوری فاز بهبود فاز عریف آوری داده سیگمای فرایند فکر ناب حامی پروژه پروژه champion فاز اندازه فرایند سیگما پروژه بهبود سازمان نمودارهای اندازه اسفاده برنامه ایجاد
  • ۹۶/۰۸/۰۵
  • فصل هنری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی